A fogaskerék szivattyú működése - minden, amit erről
tudni érdemes
A fogaskerék
szivattyú működése nem közismert, pedig ez az egyik leggyakoribb és
legegyszerűbb kialakítású hidraulikus szivattyú, amelyet széles körben
használnak hidraulika rendszerekben. A működése a fogaskerekek forgásán alapul,
és ezek segítségével szivattyúzza a folyadékot a rendszerben.
Az MPH-nál fogaskerék szivattyúk széles kínálatával
várjuk az érdeklődőket, így könnyen megtalálhatja az ideális terméket
igényeihez. Csakis ismert gyártók, megbízható modelljeit forgalmazzuk, így a
megbízható működés és hosszú élettartam garantált. Kérdés esetén bátran
forduljon szakértő munkatársainkhoz, akik hasznos tanácsokkal és információkkal
tudnak szolgálni.
A
fogaskerék szivattyú felépítése
Ezt az elemet
egyszerű felépítés jellemzi, ami csupán néhány fontos alkotó részből áll.
●
Ház: A fogaskerekek egy zárt házban forognak,
amely a folyadékot fogva tartja és irányítja.
●
Fogaskerekek: Két fő fogaskerék található a
házban, egy hajtókerék, ami a motorról kapja a meghajtást, és egy hajtott
kerék, amit a motor közvetetten hajt meg, az előbbi segítségével.
●
Bemeneti és kimeneti nyílások: A szivattyúnak
van egy bemeneti oldala, ahol a hidraulikus folyadék beáramlik, és egy kimeneti
oldala, ahol a folyadék távozik.
A fogaskerék szivattyú működése a gyakorlatban
A szivattyú
hajtókereke külső forrásból kapja a meghajtást a motortól, és forgatja a másik
fogaskereket. Ahogy a kerekek elfordulnak a bemeneti nyílás felé, a fogak
szétválnak az érintkezési pontoknál. Ez vákuumot hoz létre a bemeneti
nyílásnál, ami lehetővé teszi, hogy a hidraulika folyadék beáramoljon a
szivattyúba.
Forgás közben a
fogaskerekek a ház falához nyomják a folyadékot, és a fogak közötti hézagokban
szállítják azt a kimeneti nyílás felé.
A fogaskerekek
összekapcsolásakor a folyadék a kimeneti nyíláshoz kerül, ahol a szorosan
összeérő fogak nem engedik, hogy vissza áramoljon. Ezáltal a folyadék nyomása
megnövekszik, majd távozik a kimeneti oldalon, megfelelően magas nyomással
ahhoz, hogy eljusson a hidraulikus rendszer minden részébe.
Előnyök és hátrányok
Ez a típus egyszerű
felépítéssel rendelkezik, emiatt könnyű gyártani, kevés a mozgó alkatrész,
ennek köszönhetően kicsit a meghibásodás esélye. Az OMFB fogaskerék szivattyú az egyik legmegbízhatóbb modell a piacon, ami
remekül alkalmazható közepes nyomású és áramlású rendszerekben.
Kompakt mérete
segíti a beépíthetőséget, illetve remekül alkalmazhatóvá teszi olyan
területeken, ahol szűkös helykínálat áll rendelkezésre, ugyanakkor egy nagy
teljesítményű hidraulikus berendezésre van szükség.
Egyik
legjelentősebb gyengesége a fogaskerék hidraulika szivattyúknak, hogy azok
állandó térfogat kiszorítással üzemelnek. Ez azt jelenti, hogy az általuk
szállított folyadék mennyisége a sebesség függvénye, de nem állítható be
különféle üzemmódokhoz.
A fogaskerekes
típus nem a legmodernebb változat, így hatásfoka elmarad a korszerű dugattyús
szivattyúkétól. Érdemes megfontolni, melyikre lesz szükség.
A fogaskerék
szivattyú működése során tapasztalt magas zajszint szintén a negatívumok közé
sorolandó. A fogaskerekek forgása közben fellépő súrlódás miatt általában
hangosabb üzemelés jellemzi ezeket, mint más típusú szivattyúkat.
Amennyiben kérdései
merülnének fel a fogaskerék szivattyúkkal, esetleg más termékeinkkel vagy a
hidraulikus rendszerek működésével kapcsolatban, keressen minket elérhetőségeink egyikén, vagy látogasson el hozzánk
személyesen, nagytarcsai telephelyünkre