Hidraulika tartály, tartozékai

Hidraulika tartályokat és azok konzoljait, kiegészítőit olasz beszállítónktól szállítjuk. Az elhejezés lehet alváz oldalán, fülke mögött, vagy alvázban. Ajánlunk aluminium, rozsdamentes, vagy festett szénacél tartályokat.

Kérje szakértőnk ajánlatát!

Sorrend:

A hidraulika tartályok nagyon hasonlóak az üzemanyag tartályokhoz. A gyártási technológiájuk hasonló, de méretükből adódóan ritkán építenek be hullám törőket, amire azért sincs nagy szükség, mert általában menet közben a hidraulika tartályok tele vannak. Van lehetőség kombinált tartályok kialakítására is, egyrészt üzemanyag, másrészt hidraulika folyadék tárolására. Az üzemanyag tartályok fontos eleme a digitális szintjelző, ami műszerfalon jelez. Hidraulika tartályoknál csak vizuális szintjelzőt alkalmazunk, ami kombinálható hőmérséklet mérővel, ami hidraulikus üzem során hasznos információ lehet.

Anyagukat tekintve a tartályok lehetnek acél, alumínium, vagy rozsdamentes kivitelűek. Itt a korrodálódást kell figyelembe venni, de az alumínium tartályoknál gyártása során különösen fontos a technológiai fegyelem a megfelelő minőség érdekében, hiszen az alumínium hegesztése körülményesebb, mint az acélé. Ebből következően egy olcsónak tűnő alumínium tartály a későbbi repedések miatt akár sokkal drágább is lehet, mint egy eredetileg drágábbnak tűnő beszerzés.

A tartály konzolok a hidraulika tartályoknál keskenyebbek, mint az üzemanyag tartályoknál, ami a rendelkezésre álló hely miatt van, és sajnos e miatt az élettartamuk is rövidebb, mint az üzemanyag tartályoké. Ez alapján a karbantartások során kissé nagyobb figyelmet is kell rájuk fordítani.

A tartályok méret választásakor számításba kell venni, hogy munkahengereket szolgálunk-e ki, vagy folyamatosan üzemelő hidro motorokat. Előző esetben a tartály kapacitása biztonsággal legyen nagyobb, mint a munkahengerek és a tömlők térfogata. Hidraulika motorok működtetése esetén a hűtési szempontok a legmeghatározóbbak. Ha a rendszerben nincs hidraulika hűtő, akkor a tartály méret (liter) legyen legalább 1,5 szerese a motorok percenkénti liter fogyasztásának!

A tartályok különböző keresztmetszet méretben léteznek, ami kihatással van az alváz oldalán, vagy azon belül felhasznált helyre. Igazán nagy méretű tartályt fülke mögé tehetünk, de ehhez a felépítmény megfelelő kialakítása szükséges. Ha alvázba épített tartályunk van, akkor kissé nehezebb az olajszint ellenőrzés. Billencs esetében az ellenőrzés során külön oda kell figyelni a megemelt plató biztonságos kiékelésére, nehogy a karbantartóra zuhanjon! A Meiller előszeretettel épít hidraulika tartályokat alvázon belülre.

A tartály elhelyezésekor figyelembe kell venni a hidraulika szivattyú típusát is! Ferde tárcsás, axiál dugattyús szivattyúk ugyan nagy nyomást képesek létrehozni, de szívni – nevükkel ellentétben – ’nem szeretnek’. Ezért ezeknél a szivattyúknál az olajszint alsó pontját célszerű legalább egy kicsivel a szivattyú szintje fölé tervezni. Legjobb szívó képessége a ferde tengelyes, dugattyús szivattyúnak van.

A szívó tömlőnek a szivattyú és tartály között vákuum állónak kell lennie, nehogy az a szívó hatás miatt összezáródjon!

Visszafolyó ági szűrőt mindig javaslunk a rendszerbe építeni, még akkor is, ha a rendszerben van nyomóági szűrő. Ennek a helye elő van készítve a tartály tetején. A visszafolyó ági szűrők is többféle típusúak, célszerű az MPH Kft. kollegáitól szakértői véleményt kérni, hogy elkerüljük a későbbi bosszantó olajfolyásokat. Azonban a résolaj visszavezetés közvetlenül történjen! Az MPH Kft. figyel rá, hogy az általa értékesített hidraulika tartályok el legyenek látva résolaj visszavezető csonkkal.

Bármilyen kérdés esetén keresse szakértő kollegáinkat bizalommal!